Preluare de la INFORMAȚII NECESARE a traducerii articolului Intellectual Terrorism: Crossing Marx With Freud and Nietzsche - The Frankfurt School From New York.
Cine ne-a furat cultura ?
În cartea sa : "Familia preocupată de cultură susţine valorile creştine într-o
lume a mass-mediei” - expertul în divertisment dr. Ted Baehr şi legendarul
muzician Pat Boone îndeamnă oamenii să facă alegeri înţelepte pentru ei
şi familiile lor , astfel încat să-şi poată proteja copiii de mesajele toxice venite din cultură .
Cele ce urmează reprezintă capitolul 10 scris de istoricul Williams D Lind :
„În
decursul ultimei jumătăţi de secol, cineva ne-a furat cultura . Cu doar
50 de ani în urmă , în anii 1950 , America era un loc minunat . Era un loc
sigur , era un loc decent . Copiii primeau o educaţie bună în şcolile
publice . Chiar şi taţii–muncitori puteau aduce venituri care să-i încadreze în clasa de mijloc şi care permiteau mamelor să stea acasă cu
copiii . Televiziunea reflecta valorile tradiţionale sănătoase americane .Unde s-au dus toate acestea ? Cum a ajuns America locul decadent şi neglijent în care trăim astăzi , atât de diferit faţa de anii '60 şi care-i face pe cei cei crescuţi în acea perioadă să se simtă ca într-o ţară străină ? Oare pur şi simplu „doar aşa s-a întamplat „ ? Nu, nu s-a întamplat „pur şi simplu ” ! S-a urmărit în mod deliberat o agendă prin care s-a furat cultura noastră tradiţională , punându-se în locul ei ceva nou şi foarte diferit . Cum şi de ce s-a întâmplat acest lucru este unul dintre cele mai importante momente ale istoriei noastre naţionale nefiind cunoscut aproape deloc . Oamenii din spatele acestei istorii au dorit ca lucrurile să se desfaşoare într-un mod ascuns .Pe scurt , cultura tradiţională americană , bazată şi formată de-a lungul generaţiilor pe rădăcini occidentale şi iudeo-creştine a fost înlăturată şi înlocuită cu o ”ideologie“.
Această ideologie o
cunoaştem cel mai bine sub denumirea de “corectitudine politică“ sau
multiculturalism . Este vorba , în realitate de aşa numitul “marxism
cultural“.
Translatarea marxismului
economic în termeni culturali a fost un efort făcut cu mult înainte de
anii ‘60 , încă pe la începutul primului război mondial .
Oricât de incredibil ar
părea , aşa cum vechiul marxism economic al Uniunii Sovietice s-a stins în timp , unul nou , denumit “marxism cultural“ a devenit ideologia de
bază a elitelor americane . Obiectivul numarul 1 al marxismului cultural
este distrugerea culturii occidentale şi a religiei creştine .
În general , pentru a putea întelege ceva , întotdeauna este nevoie să-i cunoaştem istoria . Ca
urmare , pentru a putea înţelege cine ne-a furat cultura va trebui să ne
uităm la istoria “corectitudinii politice”
Teoria marxismului timpuriu
Înainte
de primul război mondial teoria marxistă spunea că dacă în Europa va începe un război , atunci clasa muncitoare de pe continent se va revolta ,
va înlatura guvernele şi va forma o
nouă Europă comunistă . Când a izbucnit războiul în vara anului 1914
acest lucru nu s-a întamplat ci din contră , muncitorii din toate ţările
s-au adunat cu milioanele ca să-şi apere propriile ţări de inamic . Într-un final , În anul 1917 a izbucnit o revoluţie comunistă în Rusia ,
care însă nu s-a extins în alte ţări nefiind susţinută
de muncitori . După terminarea primului război mondial teoreticienii
marxişti s-au întrebat: Oare ce n-a mers ? Ca buni marxisti ce erau , ei
nu puteau accepta ideea că teoria marxistă este pur şi simplu incorectă . În schimb , doi dintre conducătorii intelectuali marxisti , Antonio
Gramsci în Italia şi
Georg Lukacs în Ungaria ( considerat cel mai strălucitor gânditor
marxist , de la Marx încoace), în mod independent au venit cu acelaşi
răspuns : este vorba de cultură occidentală şi religia iudeo-creştină
care a făcut ca muncitorii occidentali să fie orbiţi şi să nu mai vadă
interesele propriei lor clase .
Au concluzionat astfel
că o revoluţie comunistă va fi posibilă în occident numai după ce vor
fi distruse atât cultura occidentală cât şi religia iudeo-creştină.
Ca urmare acestea sunt cele două obiective principale ale marxismului cultural şi nu s-au schimbat de atunci .
O noua strategie
Gramsci a fost cel care a pus
bazele unei noi şi faimoase strategii de distrugere a creştinismului şi a
culturii occidentale şi care s-a dovedit a fi de un real succes .
Această strategie a constat în înlocuirea revoluţiei comuniste ca mijloc
de preluare a puterii (cum a fost în Rusia) cu un „lung marş” al
marxiştilor prin instituţiile occidentale care formează cultură : şcoli ,
mass-media , biserici şi oricare altă instituţie. Acest "lung marş prin
instituţii" a început să fie expermentat în America , în special începând
cu anii 1960.
La timpul sau , Mussolini a
recunoscut pericolul reprezentat de Gramsci şi l-a trimis la inchisoare .
Influenţa acestei teorii a fost minoră până în anii 1960 când au început să fie redescoperite lucrările sale şi în mod special "Notele
din inchisoare".
Georg Lukacs s-a dovedit a fi şi mai influent . În 1918 el a devenit deputat-comisar pentru cultură în
timpul scurtului regim bolsevik Bela Kun din Ungaria. În această
postură el işi punea întrebarea : "Cine ne va salva de la civilizaţia
occidentală ?" şi a instituit , în cele din urmă ceea ce el a numit "terorismul cultural" . Una din principalele componente ale acestuia a
fost introducerea educaţiei sexuale în şcolile maghiare. Lukacs şi-a
dat seama că dacă va putea distruge morala sexuală traditională a ţării
atunci ar face un pas uriaş către distrugerea culturii tradiţionale şi a credinţei creştine în Ungaria.
Departe
de a se ralia la teoria "terorismului cultural" al lui Lukacs
muncitorii maghiari au fost atât de revoltaţi de ea încăt atunci când
România a intrat in Ungaria nu au luptat pentru mentinerea guvernului Bela Kun iar acesta a căzut.
Lukacs
a dispărut , dar nu pentru mult timp . În 1923, el a revenit la
"Săptămâna de studiu marxist" din Germania , un program sponsorizat de
către un tânăr marxist cu numele Felix Weil , care moştenise o avere
imensă , de ordinul milioanelor . Atat Weil cât şi ceilalţi care au
participat la studiu în acea săptămână au fost fascinaţi de perspectiva „
marxismului cultural” susţinuta de Lukacs".
Şcoala de la Frankfurt
Weil a răspuns propunerii lui Lukacs utilizând o parte din banii lui pentru a crea un think tank nou la Universitatea din Frankfurt , în Germania . Iniţial a fost denumit "Institutul de marxism". Dar imediat , marxiştii culturali şi-au dat seama că ar fi mult mai eficace dacă şi-ar ascunde natura şi obiectivele lor reale şi l-au convins pe Weil să dea noului institut un nume care să sune neutru şi anume : "Institutul de Cercetări Sociale". În curând acesta a fost cunoscut pur şi simplu ca "Şcoala de la Frankfurt " , care avea să devină locul în care a apărut şi s-a dezvoltat conceptul de corectitudine politică , aşa cum îl ştim şi astăzi .
Weil a răspuns propunerii lui Lukacs utilizând o parte din banii lui pentru a crea un think tank nou la Universitatea din Frankfurt , în Germania . Iniţial a fost denumit "Institutul de marxism". Dar imediat , marxiştii culturali şi-au dat seama că ar fi mult mai eficace dacă şi-ar ascunde natura şi obiectivele lor reale şi l-au convins pe Weil să dea noului institut un nume care să sune neutru şi anume : "Institutul de Cercetări Sociale". În curând acesta a fost cunoscut pur şi simplu ca "Şcoala de la Frankfurt " , care avea să devină locul în care a apărut şi s-a dezvoltat conceptul de corectitudine politică , aşa cum îl ştim şi astăzi .
Răspunsul la întrebarea de bază "Cine a furat cultura noastră ?" este : marxiştii culturali ai Şcolii de la Frankfurt.
La
început , institutul
a lucrat în principal cu aspectele convenţionale marxiste cum ar fi
mişcarea forţei de muncă . În 1930 , preocupările s-au schimbat în mod
dramatic . În acel an , institutul a fost preluat de un nou director
marxist , un tânăr intelectual strălucit , pe nume Max Horkheimer . Acesta
a
fost puternic influenţat de Georg Lukacs . El a reorganizat Şcoala de
la Frankfurt astfel încât Lukacs să-şi poată începe aici pionieratul
privind marxismul cultural dezvoltându-l până la stadiul de ideologie înfloritoare .
În acest scop , el a adus la Şcoala de la Frankfurt noi
membri . Poate cel mai important dintre acestia a fost Theodor Adorno ,
care va deveni cel mai creativ colaborator al lui Horkheimer . Între
aceşti membrii noi erau incluşi şi doi psihologi : Eric Fromm şi Wilhelm
Reich , care au devenit promotorii feminismului şi ai matriarhatului şi un student tânăr absolvent pe nume Herbert Marcuse.
Progresele marxismului cultural
Progresele marxismului cultural
Cu ajutorul acestui sânge nou , Horkheimer a avansat în trei directii majore ale marxismului cultural .
- În primul rând , el a
desfiinţat teoria lui Marx care considera cultura ca fiind doar o parte a
”suprastructurii” societăţii , determinată de factorii economici. El
a considerat cultura ca fiind un factor independent şi foarte important în
formarea unei societăţi.
- În al doilea rând , din nou , spre deosebire de Marx , el a anunţat că , în viitor , clasa
muncitoare nu va mai fi agentul revoluţiei . El a lăsat deschisă
întrebarea cine ar juca acest rol – la care va raspunde numai in 1950,
Marcuse
- În al treilea rând ,
Horkheimer şi alţi membri ai Şcolii de la Frankfurt , au decis că soluţia
pentru distrugerea culturii occidentale este să intersecteze filozofia
lui Marx
cu psihologia lui Freud . Ei au argumentat că aşa cum muncitorii erau
oprimaţi în timpul capitalismului , în cadrul culturii occidentale ,
fiecare individ trăieste într-o stare constantă de represiune
psihologică . Eliberarea tuturor de această represiune devine unul din
obiectivele
principale ale marxismului cultural . Chiar şi mai important , ei au înteles că psihologia le oferă un instrument cu mult mai puternic decât
filozofia pentru distrugerea culturii occidentale : condiţionarea
psihologică .
În zilele de azi , cănd
marxismul cultural al Hollywood-ului doreste să normalizeze ceva cum ar
fi de exemplu „homosexualitatea” (eliberandu-ne asfel de represiune) ei
programează la TV show-uri după show-uri în care se evidenţiază ca
personaj normal , pozitiv numai masculul homosexual . În acest fel
lucrează condiţionarea psihologică : oamenii absorb o lecţie de marxism
cultural fără ca să-şi dea seama .
Şcoala de la Frankfurt era
tocmai pe drumul construirii conceptului de „corectitudine politica”
când deodată , în 1933 a apărut Hitler şi Partidul Nazist , a preluat
puterea în
Germania unde era stabilită Scoala de la Frakfurt. Întrucât şcola era
de tip marxist , pe care naziştii îi urau şi pentru că marea majoritate a
membrilor săi erau evrei s-a decis ca aceasta să părăsească Germania . În 1934 Şcoala de la Frakfurt , inclusiv membrii conducători din Germania
se restabilesc în oraşul New
York cu ajutorul Universitatii Columbia. Astfel , obiectivul Şcolii de
la Frankfurt s-a schimbat curând de la distrugerea culturii occidentale
din Germania la realizarea aceluiaşi lucru în Statele Unite . Ceea ce se
va dovedi ca fiind un real succes .
Noile evoluţii
Profitând
de ospitalitatea americană , Şcoala de la Frankfurt şi-a continuat munca
intelectuală pentru crearea marxismul cultural , adăugând realizarilor
sale din Germania şi aceste noi evoluţii din Statele Unite ale Americii.
Teoria critică
Pentru
a servi scopului său de "negare" a culturii occidentale Şcoala de la
Frankfurt a dezvoltat un instrument puternic care se numeşte "teoria
critică".
Această teorie spune că
trebuie criticat orice la nesfarsit . Se critică prin punerea la îndoială
a oricărei instituţii , începând cu familia , care trebuie criticată fără încetare . Şcoala de la Frankfurt a avut grijă ca să definească numai
ceea ce trebuie criticat . Să pună în discuţie numai minusurile , iar
plusurile să nu fie discutate . Teoria critică este baza de "studii"
pentru departamentele colegiilor şi universitatilor americane . Nu este
surprinzător că aceste departamente au devenit originea academică a
corectitudinii politice.
Studii privind „prejudecățile”
Şcola
de la Frankfurt a căutat să definească atitudinile tradiţionale faţă de
orice aspect al vieţii drept ''prejudecăți''. Astfel au fost făcute o
serie de studii universitare care au culminat cu o carte a lui Adorno ce
a avut o influenţă imensă în societate denumită "Personalitatea
autoritară ," publicată în 1950. Ei au inventat o falsă scară "F-scale" ,
care pretindea că leagă credinţa tradiţională privind morala sexuală ,
relaţiile dintre bărbaţi şi femei cu chestiuni care demonstrau sprijinul
familiei fată de fascism.
Astăzi,
termenul preferat , utilizat de personajul care se pretinde „corect
politic” faţa de oricine nu este de acord cu el este "fascist".
Dominaţia
Şcola de la Frankfurt a plecat de la marxismul ortodox , care susţinea că
istoria a pornit de cei care deţineau mijloacele de producţie . În
acelaşi timp însă , istoria a fost determinată de grupuri de : barbaţi,
femei , rase , religii care au avut puterea de” dominaţie” asupra celorlalte grupuri.
Anumite grupuri şi în mod special cel al barbaţilor de culoare albă , au
fost catalogate ca fiind „asupritori”, în timp ce alte grupuri au fost
definite ca şi „victime”. În mod automat indivizii au fost definiţi în
funcţie de grupul căruia îi aparţineau , neluîndu-se în calcul
comportamentul individual . „Victimile” au fost definite automat ca fiind
„bune”, iar „asupritorii” ca fiind răi, fără a se analiza comportamentul
fiecarui individ în parte.
Membrii Şcolii de la Frankfurt
au preluat de la Nietzsche ( precum şi de la un alt personaj admirat
pentru sfidarea moralei tradiţionale - Marchizul de Sade) şi au
încorporat în marxismul lor cultural ceea ce Nietzsche a denumit
"transvaluarea tuturor valorilor". Ceea ce înseamnă că toate păcatele
vechi devin virtuţi iar toate
virtuţile vechi devin păcate . Homosexualitatea este un lucru bun şi fin
iar oricine care crede că bărbaţii şi femeile ar trebui să aibă roluri
sociale diferite în societate este un "fascist diabolic".
Asta este ceea ce corectitudinea politică îi învaţă pe copii noştri în şcolile publice din toata America.
Şcoala
de la Frankfurt a considerat că nu este necesar ca elevii să deprindă
diverse aptitudini urmând învăţământul de stat american ci că tot
ceea ce contează este ca la absolvire aceaştia să cunoască
„atitudinile corecte” pe care trebuie să le aibă faţă de anumite aspecte
ale vieţii.
Mass-media - divertismentul
Sub conducerea lui Adorno , Şcoala de la Frankfurt s-a opus iniţial industriei culturale ,
considerând cultura drept o "marfă". După ce a început însă să asculte
teoria lui Walter Benjamin , un prieten apropiat al lui Horkheimer şi
Adorno a înţeles că marxismul cultural poate face uz de instrumentele
puternice oferite de radio , film şi televiziune pentru formarea
conditiei psihologice a publicului.
Viziunea lui Benjamin a
prevalat
iar Horkheimer şi Adorno au petrecut anii celui de-al II-lea Război
Mondial la Hollywood. Nu este nici un accident faptul că industria
de divertisment este acum cea mai puternică armă folosită de marxismul
cultural.
Dezvoltarea marxismului în Statele Unite ale Americii
După
cel de-al doilea război mondial şi înfrângerea naziştilor , Horkheimer ,
Adorno precum şi majoritatea celorlalţi membri ai Şcolii de la Frankfurt
au revenit în Germania , unde institutul s-a restabilit în Frankfurt cu
ajutorul autoritaţilor de ocupaţie americane . Cu timpul , marxismul
cultural a devenit ideologia neoficiala , dar omniprezenta a Republicii Federale Germania.
Diavolul nu a uitat însă şi
Statele Unite ale Americii . Herbert Marcuse a rămas aici
şi este cel care s-a ocupat de traducerea într-un limbaj simplu , usor
de înţeles pentru americanul de rând al scrierilor academice foarte
dificile ale membrilor Şcolii de la Frankfurt. Cartea sa "Eros şi
civilizaţie" a utilizat conceptul Şcolii de la Frankfurt , de intersecţie
a lui Marx cu Freud pentru a argumenta că , dacă am "elibera erosul
non-procreativ " prin intermediul "perversiunii polimorfe," http://en.wikipedia.org/wiki/Polymorphous_perversity
s-ar putea crea un paradis nou în cazul în care ar exista doar joacă şi
nu muncă . "Eros şi civilizaţie" a devenit unul dintre principalele
texte ale Noii Stângi, în anii 1960.
Marcuse a lărgit deasemenea şi opera intelectuală a Şcolii
de la Frankfurt . La începutul anilor 1930 Horkheimer a lăsat deschisă întrebarea cine ar înlocui clasa muncitoare ca agent al revolutiei
marxiste ? În anii ’50, Marcuse a
răspuns acestei întrebări spunând că ar putea fi înlocuită de o coaliţie
de : studenţi , negri , femei feministe şi homosexuali , adică chiar cei care
au fost nucleul revoltelor studenţeşti ai anilor ’60 şi victimele
“sacre” ale corectitudinii politice ale zilelor noastre . Marcuse a
preluat apoi un alt termen favorit şi anume cel denumit “toleranţa” pentru a fi extins la toate ideile şi mişcările venite
dinspre stânga , inducând antonimul de intoleranţa pentru toate ideile
ce veneau dinspre dreapta . Astfel , atunci cand ii auziti astăzi pe
marxistii culturali că fac apel la “toleranţă” , aceasta înseamnă de
fapt ,referirea la termenul lui Marcuse “toleranţa eliberatoare”. Este
acelaşi lucru ca atunci când se vorbeşte despre “diversitate”, aceasta însemnând uniformitatea credinţei în ideologia lor stângistă .
Revolta studenţilor din anii 1960 dirijată în mare măsură ca o opoziţie la
proiectul de războiul din Vietnam , i-a furnizat lui Marcuse o oportunitate istorică .
proiectul de războiul din Vietnam , i-a furnizat lui Marcuse o oportunitate istorică .
Fiind probabil cel mai faimos "guru" , el a injectat marxismul cultural al Şcolii de la Frankfurt generaţiei
„baby boom” de dupa razboi . Desigur că aceştia nu înţelegeau ceea ce
reprezenta în realitate . Aşa cum am subliniat , încă de la început
institutul a ascuns faptul că multiculturalismul şi corectitudinea
politică reprezentau de fapt noua ideologie marxistă.
Efectul a fost devastator ! O întreagă generaţie de americani , mai ales elitele cu educaţie superioară ,
au receptat marxismul cultural ca fiind al lor , propriu , acceptând o
ideologie otrăvitoare, care a căutat să distrugă cultura tradiţională a
Americii şi a credinţei creştine .
Această
generaţie care conduce acum orice institutie de elita în America duce
un război neincetat împotriva convingerilor şi instituţiilor
tradiţionale . Ei au câştigat în mare măsură acest război . Cea mai mare
parte a culturii tradiţionale americane este în ruine în acest moment.
O contra-strategie
Acum ştiţi cine ne-a furat cultura.
Întrebarea pe care ne-o punem în acest moment este : ce avem noi de gând să facem în această privinţă
ca şi creştini precum ca şi adepţi ai culturii conservatoare?
Putem alege între două strategii:
- Prima este aceea de a încerca să ne luăm înapoi instituţiile
existente : şcolile publice , universităţile , mass-media , industria
divertismentului şi cele mai multe dintre bisericile tradiţionale - de
la marxiştii culturali.
Ei aşteaptă de la noi să facem
acest lucru , să incepem un atac frontal şi sunt deja gata pregatiţi
pentru el . Dacă verificăm însă resursele şi posibilitaţile noastre ne
dăm seama că ele sunt cu mult mai reduse în comparaţie cu ale lor Orice
soldat vă va spune că această situaţie nu va duce decât la înfrângere .
- Mai există o altă strategie , mai promiţatoare . Putem
să ne separam noi şi familiile noastre de controlul instituţiilor
culturale marxiste şi să construim noi instituţii pentru noi înşine
instituţii care să reflecte şi să ne ajute să recuperăm cultura
tradiţională occidentală . Acum câţiva ani , colegul meu Paul Weyrich a
trimis o scrisoare deschisă mişcării conservatoare sugerând această
strategie.
Cu toate că alti lideri conservatori au
protestat ( republicanii ) scrisoarea lui a rezonat puternic mai ales
la populaţia conservatoare . Mulţi membrii ai acestei comunităţi sunt
deja parte a mişcării ce doreşte separarea de cultura dominatoare
coruptă , dorind crearea de instituţii paralele cum ar fi libera
educaţie la domiciliu . Mişcari similare au început şi în alte aspecte
ale vieţii , încercând să ofere variante viabile . Un exemplu este cea care
promovează fermele mici , familiale care cultivă produse organice ,
ocupandu-se de dezvoltarea pieţelor pentru produsele lor .
Dacă motto-ul marxismului
cultural ce promovează noua ordine globală este „Gândiţi global ,
acţionaţi local ”atunci , motto-ul nostru trebuie să fie : „Gândiţi
local , acţionaţi local ”.
În acest fel , strategia noastră pentru a repara distrugerile făcute Americii de către marxismul cultural ar
avea la bază propria lor strategie , stabilită de Gramsci acum mult timp
care a cerut marxiştilor să înceapă un lung marş prin instituţii.
Contra-strategia noastră este
să începem şi noi un marş lung de creare a propriilor noastre
instituţii. Schimbarea nu se va produce repede sau uşor . Va fi o muncă
ce va dura generaţii , asa cum a fost şi a lor . Ei au avut răbdare întrucât ştiau că „forţele inevitabile ale istoriei” erau de partea lor .
Nu putem fi şi noi la fel de răbdători şi perseverenţi , ştiind că Făuritorul istoriei este de partea noastră ?